tisdag 9 juni 2009

Kharma

De flesta har väl sett "My Name Is Earl" eller åtminstone hört talas om den tv-serien. Den handlar om Earl som efter ett liv fullt av tveksamma beslut och handlingar råkar ut för en olycka och för att göra en lång historia kort så börjar han "dyrka" kharma: Gör något gott så händer något gott dig" kort och gott. Jag börjar hoppa på idén, jag har på sistone fått mycket bra användning av tidigare uppförande och det känns som mycket som jag kämpat med största ärlighet för på sätt och vis börjar uppnås.

Mitt nya jobb verkar väldigt bra och jag känner att jag trivs med min handledare. Det kanske låter knäppt att gilla sitt jobb när man sitter och söker inkasso och betalningsföreläggande på människor, men det hela går ut på en problemlösning vilken är väldigt givande och utmanande! Det handlar ju inte så mycket om att söka inkasso på människor som att sköta en verksamhet på bästa sätt, och dom som vill ha hjälp hjälper man.

Nu står Desperate Housewifes, räkor och aioli på schemat! Mys-tisdag i soffan, haha.

Inga kommentarer: