söndag 22 november 2009

Ur form, ingen aptit

Jag är ur form idag. Det började så smått igår med tappad aptit och dagens form kanske hänger lite på gårdagens brist på intag av föda. 2 smörgåsar, 2 knäckebröd, 1/2 skiva blodpudding, 1 baconskiva och en bit sockerkaka blev det igår när jag räknar efter. Har just trots frånvaro av aptit fått i mig ett par smörgåsar och ett glad nyponsoppa, ungarna sover och jag ska strax återgå till att vila.

Vaccinerade mot svininfluensa är vi nu kan jag ju berätta. Fredag eftermiddag åkte hela familjen till vårdcentralen i Kil och blev stuckna. Ida skrek på grund av trötthet, Emmis sa inte ett knyst (även om hon själv hävdar att hos sa "JAAA!" i lycka). Efteråt har Per värk i armen och ser ut att vilja förinta mig från jordens yta om jag råkar komma åt hans arm, haha. Emmis , jag och Ida verkade få lite mildare biverkningar för just själva "stickstället" gör inte lika ont på oss.

Lite sugen på att fixa god mat ikväll så man lockas äta något, potatisgratäng till kotletterna kanske? Igår drömde jag lite om oxfilé men det blev det inget av.

Inga kommentarer: