lördag 5 december 2009

Bakar bröd

Igår när jag var ute i gäststugan och rotade runt i frysboxen så slog det mig att det nästan är fånigt att ha en frysbox bara fyllt till max 25 %. Det slog mig också att man borde fylla det med sådana saker som bröd och liknande som blir mycket billigare att baka själv men som man är för lat att göra i den takt som det äts upp. Därför vore det perfekt att baka massor med bröd, kakor etc som man kan plocka fram när man behöver istället för att spendera 3 ggr så mycket pengar på att köpa det i affären.

Ikväll blir det julbord med gubbens (fd)jobb. Han är numera arbetslös men hängde med på julbordet iallafall. Barnen ska sova över hos farmor för första gången och jag vet inte om det är farmor eller barnen som är mest förväntansfulla, haha. Ska bli skönt med sovmorgon imorgon, det är väldigt länge sedan sist! Tyvärr är man ju så hönsmamma att man tänker en hel massa på barnen och lägger energi på det.

Med vikten vet jag ärligt talat inte hur det går, jag har inte ställt mig på vågen på flera veckor. Däremot har jag börjat med åtgärder för att vågen ska visa på mindre nästa gång jag ställer mig på den! Jag har börjat simma torsdagar efter jobbet och har jag tur så får jag även till att styrketräna på måndagar. Vi får se hur det går med den biten! Men simma, ujj vad skönt det är! Kan nog relativt lätt köra en timme.

Nu ska första brödet in i ugnen, önska mig lycka till!

Inga kommentarer: