fredag 29 januari 2010

Långpromenader

Mitt kämpande mot bättre vanor går riktigt bra! Maten sköts och motionen ligger på rätt bra nivå. Både igår och idag har jag passat på att ta 1 h promenader runt "varvet" här hemma. Igår tog det lite drygt 1 h, idag tog det 1 h 45 minuter! Skillnaden var att idag tog jag med min Emmis i barnvagnen och det gick såklart rätt mycket tyngre. Det tog till exempel hela 45 minuter bara åt att ta sig igenom "skogspasset" som är någon kilometer långt, detta för att ingen plogat där på några veckor. Detta lär jag aldrig göra om så länge den vägen är oplogad, men har man ingen barnvagn med sig så är det ingen större fara, bara lite extra tungt...idag var det fördjäkligt tungt!

Som en liten belöning till mig själv så åt jag en rätt lätt middag och firar ikväll med morotspinnar och dipp vilket jag längtat efter i flera veckor. Har inte snacksat på kvällen på...ja, det är nog 2 veckor sedan och då slank det ner popcorn.

För övrigt så är mer eller mindre hela familjen magsjuk. Det går tydligen på dagis och Ida var först ut i onsdags kväll med att visa tecken på att vara smittad.

Vikten ligger på - 2 kg, dvs 95, och jag har rätt stora förhoppningar om att det ska ske mer snart.

3 kommentarer:

Tuss sa...

Önskar jag vart med dej. Himla skön promenaden vi tog i söndags.
Vi kämpar på. Vad säjs om först till -5% från och med nu?
Nån mer kanske vill vara med?

tjocka mamman sa...

Men mor, 5 % för mig är ca 5 kg, 5 % för dig är väl 50 gram? ;)

Tuss sa...

Hmmm. Trodde folk på banken var bra på matte.......