lördag 8 augusti 2009

Hemma från Ullared (via Byn)

Onsdag kväll drog vi ner till min far i Byn där vi åt en SUPERGOD grillad kyckling (vill ha receptet på marinaden, mor!) som min mor hade fixat. Dit kom även min bror och granntanten och åt med oss. Kl 21 lämnade vi två ungar med stor seperationsångest triggat av enorm trötthet och drog vidare ner mot Ullared. 1 timme gick, 2 timmar gick...ja, klockan blev faktiskt 2 på natten innan vi hade kört dom allra sista milen in mot Ullared. Somnade i bilen runt 3 och i en, på grund av obekväm bil, sönertrasad sömn så vaknade jag kl 6.

Vi insåg rätt snart att det inte fanns något matställe i närheten som öppnade tidigare än 9 och Gekås öppnade kl 8, så det var bara att bita ihop. Det kostade oss 40 minuters väntan på att varuhuset skulle öppna men som bonus så var vi faktiskt en god 3a i kön in också! Jag siktade på barnytterkläder som var en av dom stora anledningarna till att vi åkte ner.
Vi fick i princip allt vi tänkt oss och möjligen lite till. Även kusin Irma fick med en soft shell-jacka som väntar på henne här hos oss. Hoppas Lina blir nöjd med färgen, velpotta! *flinar*

Dessa ponnysar fick tjejerna när vi kom och hämtade dom i Byn, Ida fick välja först och det blev den rosa CherryLee, till Emmis stora förtret! Emmis fick Sweety Belle. Nu är det dock accepterat och båda tjejerna har stenkoll på vilken ponny som är vems, sånt är viktigt, haha!




Inga kommentarer: