söndag 28 september 2008

Målet och kampen

Vi börjar med målet. Målet är att inom 30 veckor väga 25-30 kg mindre. Målet är att väga mindre, kunna dra mindre klädstorlekar, bli rörligare och piggare. Ett mål är också att fortsätta ha mina kurvor, är lite rädd att banta bort dom, men man får väl hitta ett bra sätt.

Nu till vägen dit. Just nu kör jag en diet av Nutrilett, grönsaker, frukt, proteinmuffins och en speciellt soppa. Varvar lite så att det inte blir så enformigt vilket det annars lätt kan bli. Jag dricker inte sötdrickor, jag äter inte kaffebröd. Enda godiset jag unnar mig är några bitar mörk choklad i veckan.

Lite info om det jag stoppar i mig:
Nutrilett - med chokladsmak. Blandar i 3-4 tsk kruskakli för att få det lite extra mättande.
Frukt - alla frukter tillåtna, men ej mer än 1 banan per dag
Grönsaker - alla grönsaker tillåtna, men undviker att alltför ofta ät de fetaste (avacado t.ex.)
Proteinmuffin - God muffin på kesella, ägg, dinkelmjöl, valnötter, solrosfrö, linfrö etc. Recept kommer
Soppa - en superbra soppa som knappt innehåller något som gör att man lägger på sig. Är tyvärr inget fan av soppor, men vill man bli fin...ja, ni vet resten. Denna görs på div. grönsaker och recept kommer komma ut senare.

En dag i veckan ska jag tillåta mig en liten portion av maten min familj äter. Denna dagen blir troligen lördag. Är man i en situation där utemat nästan krävs (långdag i stan t.ex.) kommer denna måltid bestå av en sallad utan dressing och pasta.

Just nu är största problemet att min man inte vill vara närmare mig än 1 meter. Detta tack vare en gucamole-frossa igår (mycket lök och vitlök) samt löksoppan jag äter nu. Inte det att jag fiser äckligt, utan att han tycker bara att jag luktar för mycket lök! Han har tillochmed föreslagit (på halvskoj) en micro ute i carporten där jag kan värma min soppa så hans tillvaro i huset inte blir förpestad, haha.

2 kommentarer:

Lina sa...

Per får ta sig i kragen och stå ut med lite lök-os för sin frus hälsa och välbefinnandes skull! Visst!? :-) Kram

tjocka mamman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.