fredag 1 maj 2009

Gräsklippardags!

Vädret är sjukt underbart, och tjejjisarna ligger och sover! Dels så blev det sent igår så dom är lite extra trötta och dels så försöker jag få Ida att bara sova en gång per dag. Och bara för att jag skrev så här så hörde jag "PAPPAAAA!" från Emmis rum, hon har sovit drygt 1,5 h redan och det räcker väl iof. Idlan bör sova en rejäl stund till om vi ska lyckas med våra sömnplaner.

Per står och mekar med gräsklipparen, det börjar bli dags att klippa gräset nu och då kan det vara en fördel att ha en gräsklippare som fungerar. Vi har 3 gräsklippare, varav två åkbara, men alla har dom något fel på sig, allt från okänt fel till behov av ny drivrem. Hoppas Per får igång på åtminstone en, haha.

Jag börjar bli sugen på en riktig solstol, typ badenbaden. Felet är att dom är så jäkla dyra!...eller är det bara jag som är snål?

1 kommentar:

Tuss sa...

Låter så bekant på nåt vis. Känner igen det =). Men på tal om den där solstolen kanske du kan omvärdera efersom det snart är födelsedag. Eller är det akut?