fredag 9 oktober 2009

Skräp-tv

Som de ynkliga sjukling jag blivit senaste dagarna så utnyttjas soffan och tvn rätt friskt. Kvalitén på det som sänds på tvn under förmiddagen på vardagar är väl i bästa fall varierande. Just nu är det Martha Stewart som sänds och visst får man reda på mycket roligt i pysselväg men jag vet faktiskt inte om det är värt det för att titta på denna självupptagna kvinna som måste lida av duktighetssyndrom. Ja, för er som inte sett det så är det alltså en riktigt präktig kvinna som ska lära ut allt från matlagning till städ till pyssel. Det som stör mig allra mest är att hon anser att HON vet bäst, jag har hittills inte sett en enda gäst som hon inte försökt att trycka ner med "lilla gumman/gubben"-attityden på något sätt. Hon avbryter dom mitt i historier, berättar tråkiga husfruanekdoter själv och tar över.

Idag hade hon fått dit en risexpert som skulle visa olika sorters ris och olika sorters tillagning, men dett var nog för mycket begärt att hon skulle få göra för Martha tog över på ett så oförskämt sätt att jag nog själv gått därifrån om jag varit gäst.

Nu ska inte mer energi läggas på sånt skräp, jag ska försöka sova lite till så jag tar mig till jobbet ett par timmar idag iallafall, det blir så mycket jobb liggandes annars.

Inga kommentarer: