tisdag 6 oktober 2009

Svamlig morgontankar om framtid

Efter långa diskussioner med en nyförälskad vän med livets alla möjligheter framför sig så börjar man (eller åtminstone jag) att tänka på vägar man valt hittills. Denna vän valde skola och det livet, jag valde jobb, hus, man och barn. Så med en grund som var relativt lika för båda utvecklades vi åt två helt olika håll.

Livet ser något annorlunda ut än vad jag hade tänkt när jag var 16. Jag visste absolut inte att jag skulle komma att jobba med det jag gör och jag skulle ju bo på något som iallafall liknade en bondgård, helst i närheten av Karlstad. Jag skulle ha ca 4 barn och min man skulle vara lång och blond.

Nu jobbar jag som sagt inom bank, bor i en villa ute på landet 3,5 mil från Karlstad och äger inte ett djur. Barnen blir nog bara 2 st och min make är svarthårig och bara en gnutta längre än mig. Inte är det fy skam för det, men några höns skulle jag väl inte säga nej till.

När jag nu hör vännens (och även andra vänners) drömmar om framtiden så tycker jag det är intressant att se utvecklingen för planer man gör nu ändras så lätt och det är det som är spännande! Man är rätt lyckligt lottad som får följa flera personer i deras liv och även vara en del av det.

Nu är det drygt en timme tills vi ska åka mot förskolan, blev en tidig morgon idag!

Inga kommentarer: