torsdag 16 april 2009

I´m alive!!

Nu har jag varit riktigt usel och inte uppdaterat på år och dar här, men får väl bättra mig. Men, i takt med att vädret blir bättre så vill man ju vara ute mer och jag tror banne mig att jag känner lite solbränna i ansiktet! Något annat jag känner är mitt stackars onda öga!

Historien bakom det onda ögat är att jag inför ett möte idag stod och sminkade mig. Ögonfransarna på ena sidan är helt hopplösa för dom geggar ihop sig direkt, fattar inte hur det kan bli så konstig skillnad. Iallafall så tänkte jag ta en liten borstliknande sak och "kamma" ut det (tror det var någon grej till ögonbryn egentligen) och råkade peta detta i ögat. Jag grät och det gjorde djävelusiskt ont och jag kunde inte se något på säkert 15 minuter. Maken fick så snällt hjälpa mig att blåsa håret mitt torrt med fönen medan jag satt och tyckte väldigt synd om migsjälv. När jag äntligen kunde se lite på ögat så insåg jag att det tårarna gjort att det bara var att tvätta bort allt smink och börja om från början...typiskt när man inte är ute i så väldans god tid från början.

Ser riktigt fram emot denna våren! Tjejerna är relativt stora så man kan få mer gjort ute i trädgården. Av mormor och morfar ska tjejerna få en gungställning och av farmor så får dom en sandlåda. Helt perfekt för två små vildisar!

Inga kommentarer: