måndag 6 april 2009

Måndag morgon...

Ny morgon, ny vecka och gamla Dora Utforskaren-avsnitt på tvn. Emmis är extra trotsig, vrång och omöjlig idag och inte en enda liten smörgåsbit har slunkit ner i magen på henne. Hon äter så himla lite att jag blir orolig, lägger i extra fett i det hon faktiskt äter om jag får chansen. Hon ratar till och med favoriträtter och det enda som slunkit ner bra under gårdagen var några snikade baconbitar samt en bulle (och halva Idlans bulle...) men annars petade hon bara i maten. Förstår inte hur hon klarar sig OCH går upp i vikt, men det gör hon. Hon börjar dock bli en spinkis, hon som alltid annars varit en knubbig liten tjej som till och med varit beundrad av ett busslass turistande kineser tack vare sin imponerande vikt.

För mg blev det en kaffekopp med grädde samt några bitar bacon till frukost, allt tillrett av min käre make. Grädde i kaffe är inte speciellt gott men vi är inne på slutet av sista mjölkpaketet så det gäller att vara lite sparsam. Vi är storkonsumenter på mjölk i vår familj, det går minst 10 liter i veckan på 2 vuxna och 2 små barn.

Vikten står fortfarande still vilket är riktigt tråkigt och nedstämt. I och för sig så är jag fortfarande väldigt förvånad över att vikten står still med allt fett jag äter så jag ska väl vara nöjd med det också, haha. Har lånat boken "GI-NOLL!" av min mor och ska läsa in mig lite på vad det kan vara som gör att jag inte går ner i vikt nu när jag faktiskt äter massor av fett, sällan fuskar med kolhydrater samt går ca 0,5-1 h promenad med barnvagnen per dag.

Har börjat få ordning i huset också, visst finns det riktiga katastrofområden fortfarande men inte lika många som tidigare. Jag har inte så mycket annat att göra än att städa för eftersom Pers bil är sönder och han har min så sitter jag ju i princip fast här.

Inga kommentarer: