måndag 20 april 2009

Paus i LCHF

Det kanske är för mycket att hoppas på att det blir lika vackert solsken idag som igår? Vi hade en jättego dag igår och grannarna kom över på en söndagsfika. Det är så skönt att kunna vara ute mer och tjejerna somnar bättre på kvällen. Promenaderna blir längre och längre i takt med att vägarna torkar upp och det blir jämnare temperatur. Jag funderar på att komplettera min dagliga promenad med en cykeltur på kvällen när tjejerna lagt sig, det enda som felar i den planen är cykeldäck men dessa ska införskaffas vilken dag som helst.

Jo, jag har hoppat av LCHF för ett slag. Det gjorde inget åt min vikt vilket behövdes för mitt välmående. Jag ska sikta på att gå ner några kilon med vanlig mat nu och återgå till LCHF när jag nått ett delmål. På så sätt så händer det något med vikten och jag får chansen att plana ut och stå still ett tag när jag kommit en bit på vägen. Detta är ett noga övervägt beslut som jag anser är bäst för mig!

Min man tror att våra döttrar är pollenallergiker. Att snoret är tjock och på gränsen till grönt samtidigt som dom hostar och är allmänt vissna ser han inte som tecken på att det kan röra sig om en förkylning, hihi. Jag hoppas innerligt att det bara är en förkylning så det inte är både det och pollenallergi!

Inga kommentarer: