onsdag 8 april 2009

Regn regn ge dig av!

"Regn, regn, ge dig av! Kom igen en annan dag!!"...nej, det funkade inte som för Dora på barnprogrammet för när hon sjöng det så skrek regnmolnet till och försvann sin kos...här fortsatte det att regna. Emmis påstod att det var en pippi som kissade när det kom vatten rinnandes av taket och hur underbart härligt är det inte med barns fantasi! Det är som den där reklamen där en liten tjej ser tigrar i väntrummet och en doktor har ett alien-huvud, älskar den reklamen.

Om 44 minuter ska vi gå ut i regnet. Det är bara att bita ihop för vi behöver alla komma ut på en promenad känner jag. Emmis behöver göra av med energi, Idlan med sin täppta näsa behöver sova sittandes lite mer upprätt och i frisk luft för att kunna andas bättre och jag behöver självklar röra på mig! Ett stort plus är ju att vattenpölarna fyllts på så Emmis har något att göra på vår promenad förutom att skrika hur äckliga alla vovvebajsar är, haha.

Jag slogs av en stark känsla idag att kläderna sitter mycket lösare än tidigare. Vet inte om det syns för jag ser inte sånt på mig själv, min man lider av viktnedgångsblindhet (haha!) och jag har inte träffat annat folk på ett tag nu tack vare min brist på bil. Passar på att lägga in en inbjudan till fika och promenad om någon råkar känna sig manad.

36 minuter kvar och regnet har inte gett sig än, snarare ökat i styrka...brrrrr!

Inga kommentarer: