tisdag 7 april 2009

Lite för stökigt?

Om ens 2-åring drar med en till köket, pekar på golvet och säger åt en att dammsuga, har det gått och blivit lite väl stökigt då? *skrattar*

Imorse vaknade jag lite snabbt vid 05:15 av Pers väckarklocka för att somna om innan han ens hunnit upp ur sängen. Nästan en timme senare, kl 06:10, så vaknade jag till av att Idlan pratade/gnällde i babyvakten och jag insåg att jag inte varit uppe en enda gång under hela natten OCH fått sova till 06:10 ! Detta är premiär sedan Idlan föddes för snart 9 månader sedan, det har antingen varit att hon vaknat någon gång på natten eller riktigt tidigt på morgonen. Jag är nöjd!

Nu sover båda tjejerna i sina sängar, Idlan blev gnällig och trött så jag fick söva henne i armarna. Ett tag efter det skrek Emmis efter sin "nattblöja" vilket jag vägrade ge henne eftersom det inte var natt, hon stängde dörren och kröp upp i sängen, efter det har det varit tyst. Egentligen otyg att Emmis sover så här på förmiddagen eftersom det lätt riskerar att bli lite sömn på eftermiddagen också då vilket slutligen leder till senare och svårare nattning. Får se till att slita ut henne riktigt idag ute på promenaden, mwhohohahaha.

Sitter och funderar vad det ska bli för middag senna. Det lutar åt fläskpannkaka ala LCHF för den var ju något så grymt god! Tyvärr delade inte maken min smak helt, även om han åt och tyckte det var rätt ok. Kanske borde göra så jag har både nu till lunch och sedan till middag så slipper man laga två rätter idag...man får inte vara dum! Kanske ska lägga i lite extra bacon också så faller det troligen maken mer i smaken.

Ikväll är det hockey igen och självklart så ska vi hejja fram Färjestad till SM-guld! Tjejernas FBK-tröjor med vargar på är tvättade och redo att användas, dom är grymt söta i dom!

Jag saknar mjölk...jag provar om min viktnedgång blir bättre om jag skär ner på mjölkdrickandet och därmed försvann en av mina favoriter. Men vad tusan, jag har hela livet på mig att dricka mjölk när jag kommit ner till min idealvikt och bara vill stå stilla viktmässigt!

1 kommentar:

SkogsKajsa sa...

Haha, vad betyder det när ens tvååring säger åt en att åka hem och tvätta rumpan i duschen? :P