torsdag 23 april 2009

Rensning av rum

Kl 7 gick jag upp ur sängen idag, det efter en dryg timmes mobbning utförd av Emmisen. Hon vaknade runt 05:30 och härjade runt medan jag inte riktigt orkade ta mig ur sängen. Hon är inte typen som ligger nära och gosar direkt utan det gick i 110 in och ut ur sovrummet medan hon hittade på så mycket bus hon bara kunde. Tillslut fick hon syn på gungställningen som hon och Idlan fått i present från mormor och morfar och som monterades upp igår. (Tack för den mormor och morfar!) Då blev det ett jäkla tjat om att "gynga"!

Jag städar inne på Idlans rum aka "lagerrummet" nu på morgonen. En hög som ska säljas, en hög med barnkläder som ska lämnas tillbaks till mina systrar och en hög med saker som ska sorteras och läggas på sina rätta platser här i huset. Herregud vad man samlar på sig! Det finns alltså fortfarande en dubbelsängram här *blink blink* om någon känner sig manad att hämta. Fotoutrustningen vill vi också gärna bli av med, för att inte tala på alla barnkläder!

Idlan gick sina första 3 meter igår, min lilla bebis! Hon är rätt så tjock och vinglig, så det såg riktigt roligt ut där hon vinglade fram som värsta fyllekajan, men fram kom hon! Lilla älskligen. Emmisen blir lite avundsjuk när Idlan går mellan mig och maken, men det är nog enda gången hon blir riktigt avundsjuk på lillasyster också.

Nu ska vi titta klart på vårt barnprogram och sedan äta lite banan till mellanmål.

Inga kommentarer: