måndag 24 november 2008

En halvt ledig dag

Idag ska jag till jobbet på möte och därmed så får jag åka hemifrån UTAN barnen! Det har knappt hänt sedan Ida föddes förutom dom gångerna jag åkt och storhandlat på kvällarna när dom lagt sig. Kan säga att hur mycket jag än älskar dom så ska det bli så skönt att få känna sig lite mer som en person istället för stressad packåsna, haha!

Jag och Emmis sitter och smaskar morot medan Ida nyvaket och avundsjukt tittar på. Är väldigt trött men vi har ETT kaffefilter kvar och detta uppskattas nog mer av Per och svärmor när dom ska fika senna. Jag klarade faktiskt få Ida att somna om tack vare napp imorse, UTAN att ge flaska eller byta blöja. Hon sov till 05:40 tror jag det var, helt underbart. Emmis däremot ville upp en kvart tidigare och studera pappsen när han gjorde sig iordning för att åka till jobbet.

Sedan imorse har det positiva med Ida varit mindre påtagligt eftersom hon är lite varm och tänderna spricker igenom när som helst. Hon är därmed tjurig, missnöjd, gnällig, svår att söva, svår att roa etc. Hon i stort sett vägrar flaska också, så det är helt enkelt att gilla läget och kladda ner henne med puré med jämna mellanrum. Förut klarade hon nysa ner mig med potatis- och majspure ett antal gånger, jäklar vilket klet det är.

Har förresten hört om en diet som heter "barnmatsdieten" och går i princip ut på att varje mål äta en burk barnmat. Jag skulle ALDRIG palla, möjligen om man fick krydda det till oigenkännlighet eller enbart äta majspuré. Det mesta är rätt vidrigt annars kan jag erkänna, palsternackan är vidrigast hittills av 4-månaderspuréerna...men det blir bara vidrigare och vidrigare ju äldre barnet blir. Vem skulle gå på en sådan diet när det finns Nutrilett med CHOKLADSMAK!? *skrattar*

Inga kommentarer: