tisdag 25 november 2008

Motståndskraft!

Glömde skryta om att jobbet igår hade köpt in pepparkakor och wienerbröd med vaniljcreme OCH choklad på när jag var där igår och fikade innan mötet. Jag stod emot UTAN att det var särskilt tufft. Så länge jag inte tänker "tänk om, bara en liiiten bit" utan har nolltolerans mot sådana sötsaker så går det lättare.

Tror det närmar sig "den tiden i månaden" för jag känner mig riktigt uppsvälld och nedstämd, känns som jag gått upp 5 kg. Det är konstigt vad lite hormoner kan göra!

Ida sover och Emmis har fått ett eget tangentbord som hon aktivt sitter och knappar på. Skönt när allt är relativt lugnt så man får pusta ut. Dagen STORA plus är att Ida sov till....05:30!!!! Helt underbart, men vad konstigt det känns när man blir väckt av Pers väckarklocka.

Inga kommentarer: