söndag 30 november 2008

Kalas med tårta!

Igår var Idas namnkalas vilket innebar massor av frestelser. Jag hade bakat en tårta med vaniljgrädde och hemmagjord hallonmousse och en med kladdkaka, vaniljgrädde och hemmagjord chokladkräm. Sedan hade mor bakat en morotskaka/tårta och på detta fanns en uppsjö kakor, bullar och söt dricka. Jag klarade mig undan med 1 chokladtårtebit, 3 teskedar hallontårta samt 2 teskedar morotskaka.

Tyvärr klarade jag mig undan mat också så förutom tårtan som slank ner igår så var det 1 Weetabixfrukost, 1 varmkorv m. bröd, 2 smörgåsar och 1 dl keso + 3-4 koppar kaffe som fyllde min mage igår. Det resulterade självklart i ont i magen idag så just nu tycker jag väldigt synd om mig själv.

Nu är det full fart igen, båda barnen är vakna, disk finnes och jag ska försöka hinna plocka undan allt annat såsom kakor etc.

Inga kommentarer: