onsdag 26 november 2008

Fet och uppsvälld

Är fet och uppsvälld, känner mig mer och mer som en padda och vill helst inte gå nära en spegel just nu känner jag. Lite konstigt eftersom byxorna sitter lösare och lösare trots att magen är svullen. Idag klarade jag sätta in nappen i Idas mun och hon somnade om såpass länge att jag hann äta frukost! Kaffekoppen hann hon annars vakna till och strax efter vaknade Emmi. Det är helt underbart att Ida verkligen lärt sig att somna om lättare, tidigare har hon vägrat det trots nappen. Nu kan jag få sova till 05:30 till och med, inte illa!

Idag borde jag åka ta mig ut på fika med mammagruppen men eftersom Ida har lite feber får jag avvakta. Borde till IKEA och OBS! också för en barnstol och en ny vinterjacka till mig.

Igår köpte Per med KESO! Jag har glömt detta flera gånger när jag varit och handlat, men nu fick jag och Emmi smaska. Han köpte även med zucchini, så min middag igår bestod av stekt zucchini, keso och lite kött. Fram till middagen den dagen hade jag fått i mig 2 små skålar weetabix, 1/2 liten smörgås och en Nutrilett. Tjejerna var inte nådiga med sina krav och jag hann helt enkelt inte äta. När Per kom hem (typiskt nog fick han jobba över) så var jag så hungrig så jag nästan mådde illa och ungarna härjade. Men, alla fick mat i sig till slut så slutet gott, allting gott.

Inga kommentarer: