fredag 7 november 2008

Så stolt!

Jag är så himla stolt över mina små tjejer! Dom är helt underbara personer även om det kan vara krävande ibland att ha två barn under 2 års ålder. Imorse när Emmis kom upp var det första hon sa: IDA!!! och markerade att hon ville att Ida skulle ligga bredvid henne i sängen. Emmis ögon verkligen lyser av kärlek och stolthet över sin lillasyrra och Ida tål väldigt mycket så länge Emmis bryr sig om henne.

Idag var vi och badade med tjejerna och dom skötte sig så himla bra (förutom att Ida bajsade medan hon badade, tack för att badbyxan höll tätt!!!) och Emmis var svår att få med sig upp ur vattnet. Hon åkte rutschkana, lekte på flytleksaker, hoppade från kanten, bubblade i vattnet och var otroligt glad hela tiden. Hon försökte också övertala oss om att hon ville hoppa ifrån 3-meterstornet men där gick gränsen, haha!

Hela familjen var mer eller mindre slutkörd när vi kom hem men tröttast var lilla Emmisen som inte ens orkade äta kvällsmat. Kl 19 stupade hon i säng och nu vid 20-tiden fick jag Ida att förstå att det var läggdags också. Jag har gjort en utmaning av att göra läggningen av Ida till ett träningspass i och med att man måste gå men henne på armen tills hon somnar. Gör man benträning samtidigt så blir det goa rörelser för henne att somna till och man utnyttjar tiden till max! Ush vad hurtigt det lät...

Nu är det köpt årskort på badet och därmed har jag tillgång till deras gym...ska försöka få barnpassning så jag kan komma iväg någon gång.

Inga kommentarer: