måndag 10 november 2008

Trött och grinig - sötsugen!

Det övergår mitt förstånd hur man kan ringa till en småbarnsfamilj kl 21:55 på en söndagkväll, ursäkta sig för att man ringer eftersom man vet att småbarnsfamiljen går upp tidigt (i vårt fall 04:45 resp. 05:15 normalt) för att sedan prata till runt 23-tiden! Jag gick upp 04:25 imorse med Ida, hon somnade om vid 05:20 och sov till 05:55 ungefär. Jag är därmed mäkta trött, grinig och irriterad på allt och alla.

Att kladdkakan från farsdag ligger och lurar i skåpet gör inte saken bättre heller, 90% av min energi just nu går åt till att inte gå dit och smaska i mig ALLA bitar, för börjar jag med en kommer alla slinka ner som det är just nu. Funderar på att slänga dom så vet jag att dom inte finns till hands.

Vikten ligger på ca 96,5 kg och jag vill ner till - 10 kg nu! Jag tänkte på igår hur otroligt mycket mer rörlig jag är nu än när jag var höggravid med Ida. Då vägde jag ca 20 kg mer än jag gör nu, hade gravidmagen, lite foglossning och mådde illa av minsta ansträngning...helt otroligt hur mycket av livet jag fått tillbaks nu!

Inga kommentarer: