måndag 1 december 2008

Sugen på ratatouille

Jag har fått för mig att ratatouille är perfekt för mig, rätt lätt mat, bra i GI-synpunkt och enligt det lilla jag smakat så är det gott!


Emmis vaknade varje halvtimme inatt som plus för min migränliknande huvudvärk, som tur var så tog Per hand om Ida medan han gjorde sig iordning för jobbet så jag fick sova lite till imorse.


Mår inte bra just nu, känner mig febrig, ont i halsen, ont i huvudet...
________________________________________________________

Det ovan skrevs tidigare idag men blev avbrutet av två små ligister, haha. Läget är att Emmis vaknar varje 10e minut och gnäller över dittan o dattan. Nu sist så satt hon upp i sängen och pratade om "Ida, bua, Ida, bua" (bua = spöke/spöklampa). Hon har snorat, nyst och gnällt hela dagen, inte ens sova middag funkade som det skulle.

Själv är jag lika trött som förut och har insett att jag får spendera natten på soffan för att slippa springa genom nästan hela huset för att komma till Emmis rum.

Gjorde en sats med ratatouille förut och det var INTE lika gott som jag tänkt mig. Mycket beror nog på dendär krossade tomaterna med vitlök i som verkar kunna förstöra i stort sett allt den blandas med.

Inga kommentarer: