söndag 28 december 2008

Att se tjock ut

En vän, vill inte outa henne eftersom jag inte vet hur öppet hon bloggar, skrev om att hon gått ner 7 kg men ändå trivs hon ändå inte med hur hon ser ut på kort. Detta träffade mitt i prick hos mig! Jag ser på korten som togs på jul och mår dåligt över hur stor jag är fortfarande! Jag har ju gått ner 11 kg sedan jag började dieten och ca 25-27 kg sedan jag var som mest gravid med Ida.

Jag gillar absolut inte att se mig själv på kort! Ibland, om bara ansiktet syns, är det relativt ok...men helheten sänker mig totalt. Ibland när klär upp mig så jag tycker jag se riktigt smal och söt ut så tas ett kort och där är jag, blobben med en konstig min!

Där är en glimt av verkligheten och ett uselt självförtroende, borde lägga in foto som bevis men det vågar jag självklart inte *ler*.

Undrar om jag ser ut som jag VILL när jag kommer ner till min önskevikt...?

Inga kommentarer: