söndag 21 december 2008

3 days to go!

Om 3 dagar är det jul, helst sjukt! Vi ska fira här med min mans familj och både städningen om matlagningen ligger efter känner jag. Prinskorven, köttbullarna och potatisen går ju relativt snabbt att göra samma dag, men revbensspjällen, sillsalladen och skinkan ska fixas innan känner jag.

Hur ska man kunna hålla sig i skinnet i jul? Köra GI eller bara ta små portioner av allt? Finns ärligt talat väldigt mycket GI om man tänker efter, men vissa saker skulle jag sakna om jag inte "fick" äta dom. Prinskorven iallafall får ju gärna gå bort...men man måste ju få äta potatis till revbenspjällen!

Vikten står fortfarande still. Jag äter som sagt normala portioner men knappt någon motion när ungarna varit febriga, haft öroninflammation etc vilket varit väldigt mycket på senaste. Tänker också komma över illamåendetröskeln innan jag kör igång hårt på nytt.

Inga kommentarer: