måndag 8 december 2008

Ut ut ut

Jag har faktiskt tagit mig ifrån hemmet en sväng idag! Jag och tjejerna var till BVC och vägde & mätta Ida. Ca 8,6 kilo och runt 65 cm lång, en liten underbar knubbis är hon! Emmis blev livrädd för vår BVC tant eftersom hon bar vit rock precis som läkaren som tittade i hennes onda öron i lördags...inte lätt att vara liten och inte får slippa läkare, haha!

Till middag blev det pannkakor, det ni! Höll mig till 3 st och ändå kändes det mycket såhär nu i efterhand.

En snabbsväng togs till IKEA för att inhandla några saker som kändes relativt nödvändiga såsom bra haklappar, några extra handdukar och nya köksredskap för att använda i teflonpanna och gryta.

Några tips på god, nyttig mat, ni som läser detta? Har lite tomt i skallen just nu. Inga tips innehållande räkor, qinoua, selleri eller nötkött helst!

2 kommentarer:

Therese sa...

Kycklingwok?

Och med min premiärkommentar här måste jag ju säga grattis till dina minuskilon också! Jag har följt dig ett tag =)

/Stream
http://streamsviktiga.blogspot.com

Tuss sa...

Provade du "keso- och skinkplättar"?