tisdag 16 december 2008

Ligist

Igår var jag i säng i tid (22:00) och hur trött som helst så jag höll på att somna direkt. Klarade snusa till lite så vaknar Emmis av någon anledning. Per gick till henne och fick tyst på henne rätt snabbt och man kunde börja somna om. Strax innan 23 så vaknar ligisten! Så, från innan kl 23 till runt 1-2-tiden inatt så krånglade hon rejält! Då hade jag försökte söva henne på mage och rygg i sängen, med flaskan, med nappen, utan nappen, i min famn, på min mage, med nybytt blöja...inget fungerade. Sista utvägen jag såg var barnvagnen som jag stod och vaggade henne i i en halvtimme följt av att jag fick lägga mig under en filt i soffan och gilla läget. Fick sova runt 3 h inatt och det tar nog några timmar innan jag helt kan tycka om lillskiten igen, hehe.

Idag blir det nog fisk på menyn. Har ett torskblock i frysen och med lite kryddor ska väl det bli ätandes för oss. Någon med bra fiskrecept?

Dags att äta frukost nr 1 och sedan vaknar väl storskiten och ska upp.

Inga kommentarer: