torsdag 4 december 2008

Barnvakt

Idag har jag varit barnvakt till sötaste Irma som jag är moster till. Hon är snart 7 månader och har det charmigaste vampyrleendet någonsin! Hon, Emmis och Ida har busat, skrattar, skrikit, gråtit, ätit och sovit om vartannat.

Det negativa var min nattsömn som var begränsad till sammanlagt runt 2 h inatt och ca 1,5 imorse då Per var så snäll och avlastade mig med tjejerna. Anledning: Ida blev sjukare...

Jag var så trött så trött imorse och sedan fullt upp med alla barnen så mitt ätande var bristfälligt. Den enda som troligen åt mindre än mig var Emmi som bara åt pålägget av sin frukostsmörgås, lite frukt till mellanmål och 2 makaroner och 1 falukorvsskiva under dagen. Till kvällsmat slank det dock ner några weetabix och lite yoghurt.

Ja, det blev iallafall knappt någon sömn, knappt någon mat, fullt hus och så var det storhandla på kvällen, hemma kl 22:10. Jaag kanske ska sluta vara så ambitiös ibland...hade nog skippat shoppingen om det inte varit så att mjölken var slut och likaså barnens Panodil.

Om ni inte hör det så är jag gnällig och trött på att jag slarvar så med maten!

Inga kommentarer: