torsdag 18 december 2008

Julfika

Idag var det julfika på mitt jobb (snart fd. jobb) och det var helt otroligt vad jag saknade vissa saker. Har inte jobbat på 2,5 år tack vare sjukskrivning under graviditeterna samt föräldraledighet och när mina kollegor idag började prata om olika arbetsuppgifter högg det till lite i hjärtat att jag troligen aldrig får göra det arbetet igen...iallafall inte där.

Ja, det fanns TÅRTA på julfikan...jag får erkänna att jag tog en liten bit och inget mer.

Sitter och tittar på 5an och "Jamie Oliver grankskar: kycklingindustrin"...helt osmakligt endel saker som händer kycklingarna. Jag har nästan ett överdivet medlidande till både människor och djur som far illa just nu känner jag, lever mig in i smärtan och skräcken dom måste känna när dom far illa.

För ett par dagar sedanblev jag misstänkt för självsvält av en bekant. Detta för att jag haft dåliga mattider och inte alltid hunnit äta lunch när tjejerna varit sjuka eller helt enkelt bara miserabla. Jag avskyr att bli misstänkt för självsvält och liknande ätstörningar, speciellt av personer som knappt vet något om min vardag men ändå anser sig ha rätt att kasta sådana beskyllningar på en. En del av det handlade om omtankte, den andra om dramatik, uppskattar omtanken men kunde leva utan dramatiken.

Inga kommentarer: