måndag 29 december 2008

Nyårstankar

Esmeralda kommenterade förra inlägget med att Vitamin B skulle var bra för viktminskning, detta ska kollas upp, tack för tipset!

Idag blev lunchen bra med Keso, lite kött, tomater, morot och sedan vatten att dricka. Jag var stolt över att stå emot dom smaskiga köttbullarna och makaronerna som Emmis och Per smaskade på. Stoltheten grusades dock senare när det var dags för middag. Hade gjort en makaronilåda av diverse rester ur kylskåpet och eftersom det var första gången jag gjorde en sådan så behövde den att provsmakas...och det var smask! Så även om jag åt en liten/normal portion var det ju inget bra egentligen. Bättre lycka imorgon! (hoppas jag)

Detta nyårsfirande, det blir svårare och svårare att bestämma sig. Är bjuden till ett par ställen och ena passar väldigt bra med barnen och man får umgås med syrrorna lite, medan jag verkligen vill gå på den andra festen också eftersom det är vänner där som jag knappt sett senast åren...den festen är tyvärr inte särskilt barnvänlig enligt äkta nyårsfest-sed bland folk i min ålder, haha. Det är bara jag och maken som har barn på den sidan av vänskapskretsen, och i det stora hela är det bara en väninna till mig som har barn redan, men hon är i ett annat kompisgäng. Sedan har man ju fått lite nya vänner med barn, men det genom föräldraträffar etc så det räknas inte på samma sätt!

Borde lägga mig innan kl 22, men eftersom maken har nattpasset och jag inte behöver gå upp förrän kl 6 imorgon så kanske jag stannar uppe ett tag till. Iof är sömn ett bra botemedel mot sötsug...

En idé jag kom på att man borde borsta tänderna tillsammans med tjejerna runt 18:30. För har man gjort sig besväret med en sådan tråkig sak som jag anser tandborstning är så vill man ju inte gärna behöva göra om det för att man smaskat på något som man egentligen inte borde ha smaskat på från början! Lättare i teorin än i praktiken tyvärr.

Inga kommentarer: