måndag 15 december 2008

Hemmagjorda köttbullar

Ja, hemmagjorda köttbullar blev det idag och jag skulle nog kunnat ha förätit mig! Fick till milda köttbullar med salt, vitpeppar, svartpeppar och kryddpeppar som kryddor. Helt oslagbart och onekligen mindre tillsatser än i dom man köper färdiga i butik, men orken tryter oftast.

Efter 2 frukostar imorse vägde jag 95 kg, så troligen ligger jag på runt 94-94,5 kg. Ang.. 2 frukostar är det ett måste om jag inte ska kräkas eftersom jag går upp såpass tidigt. Iof, imorse var jag bara uppe och matade Ida vid 4-tiden, duttade in nappen och gick därifrån. Sedan vaknade jag först 5:13 och då fick maken ta henne då han ändå går upp kl 5:15 och gör sig iordning för jobbet. Jag fick därmed ligga och slöa till 5:45...guuuld!

Idag har jag och Emmis (Ida var också med på ett hörn) gjort pepparkaksdel ala mormor. Det vill säga dom min mormor gjorde när jag var yngre och är oslagbart goda när det gäller pepparkakskategorin. Bakningen blir troligen imorgon eftersom degen skulle stå över natten. Lilla Emmisen kommer troligen smaska deg tills magen blir väldigt ond, men första baket ska ju avklaras!

Inga kommentarer: