torsdag 15 januari 2009

Alldeles för tidigt

Nu är klockan 04:31 och jag har varit vaken i en halvtimme redan. Orsak: Ida.Vem annars ska upp så jäkla tidigt på morgonen (?). Just nu sitter hon och fjärtar och skiter i stolen bredvid mig så inte nog att man ska upp alldeles för tidigt utan man ska även ta hand om skit. Just nu mitt i alldles för lite sömn och pms så är det inte alltid lika roligt att vara mamma.

Igår kom som sagt den rejäla PMSen och med den en omättlig hunger och tuggsjuka, samtidigt som jag fick hiskliga humörssvängningar denna gång. Inte lätt att vara på diet då kan jag säga och även om våra skåp är i princip renplockade från onyttigheter så lyckades jag bryta dieten men några grejer. Inte så farligt som det kunde varit men ändå. Även en massa frukt åkte ner i magen utan att jag uppnådde resultatet att bli nöjd.

Nu ska jag byta en äcklig blöja och efter det så ska jag nog sura lite mer för att jag inte får sova! Jag vill bara få lägga mig och sova tills dess jag vaknar helt själv, utvilad och pigg!

Inga kommentarer: