fredag 16 januari 2009

Ihjälfrusen

Det är fredag och för första gången på länge så känns den extra bra! Julledigheten hat strulat till veckorna lite, men nu är det helg. Maken är hemma lite mer, man kan få mer gjort här hemma.

Idag gick jag på promenad 1 h UTAN långkalsonger. Inte mitt smartaste drag men jag ville verkligen ut. Det tog säkert 30 minuter att få fram alla barnens kläder, få dom på barnen och sedan få barnen ut till vagnen som låg i bilen. Dom 30 minutrarna borde räknas som ett riktigt workoutpass eftersom man är sjöblöt innan båda barnen år påklädda! *skrattar*.

Nu inväntar jag att dom ska lägga sig om ca 1 h så ska jag ta en riktigt varm och skön dusch så kroppen tinar på riktigt. Tror inte det blir så mycket gjort här hemma idag utan det får bli imorgon. Kanske sätter mig och syr lite, fick sugen efter det tack vare att jag sydde en ny klädsel till Idas gåstol igår. Orken ska bara finnas.

Så, dagens resultat är att lunchen bestod av Nutrilett och middagen av potatismos, falukorv, broccoli, salladskål och gurka. Hoppas det håller mig inom gränserna för vad matintaget ska vara. Plus den timmen jag förfrös på promenaden, det borde ha bränt bra mycket kalorier bara för att hålla min kropp varm!

Inga kommentarer: