onsdag 28 januari 2009

Frossa!

Idag hade vi spelkväll med min syster Lina och hennes fästman Micke! Vi har ju skaffat ett Nintendo Wii och tröttnat på att bara spela mot varandra, jag och Per, så det var riktigt roligt att få någon annan att utmana. Micke, som i princip aldrig spelat det förut om jag förstod rätt, visade sig vara en naturbegåvning och man fick därför passa sig! Lina slog mig också ett par gånger, både i kossa-race och gocart. Men, jag slogs tillbaks självklart och klarade mig rätt bra om jag får säga det själv.

Med var också deras dotter Irma och Emmis var helnöjd att få leka med lillkusin! Ida verkade inte bry sig särskilt mycket, var väl iof lite skoj för henne också med extra liv och rörelse runt omkring sig.

Först åt vi potatisgratäng och till det fläskkarré gjort i tryckokaren, smask! Sedan gick vi över till morötter och ranchdipp, ujj ujj ujj! När vi var färdiga så hade vi smällt i oss lite över 1 kg morötter vilket jag anser vara rätt imponerande! Emmis hjälpte till en hel del och hade en alldeles egen skål med dipp i som hon var rätt stolt över. Mestadels var hon rätt duktig att använda den också som tur är, för inte ens jag som mamma ville äta den dippen hon doppat sina halvätna morötter i gång på gång, haha!

Nu så ska jag alldeles strax gå och lägga mig. Önskar att tjejerna sover lite längre till morgonen då Ida lade sig 2 h efter vanlig läggdags och Emmis 2,5 h efter!

Btw, så här ser håret ut efter att man plattat och grejat litegrann:


Inga kommentarer: