måndag 12 januari 2009

Steve Martin... (känsliga läsare varnas)

...medverkar i en film där hans barn sitter i bilen och sjunger en sång om diarré. Denna sånt upprepas gång på gång i mitt huvud och har också gjort så senaste dagarna då tjejernas magar inte är att leka med! Igår kom jag och min man överrens om att vi inte ens ville veta hur många blöjor som gått åt ens.

Idag så var det gåstolens tur att få bli utsatt av äcklet. Kl 5 vaknade Ida och skulle upp så jag bytte blöjan och satte henne i hennes älskade gåstol som har en fruktansvärt stor del i att hon är på såpass glatt humör om dagarna som hon är och har varit oumbärlig nu när vi föräldrar varit sjuka och inte orkat roa barn 24/7. Efter 10 minuter börjar Ida gnälla smått och jag tar upp henne ur stolen...ALLT ÄR BLÖTT! Blöja, byxor och gåstol är helt, totalt, vidrigt nerdiarréade!!!

Nu är Ida ren och torr, klädseln till gåstolen ligger i tvättmaskinen och vi kommer ha fullt upp med att försöka roa fröken idag. Jag har ont i magen dagen till ära, precis som dom andra dagarna med denna magsjuka. Min man trodde han skulle åka till jobbet idag...vad tror ni?!

Ingen diet följs just nu, det som slinker ner i magen är mer än välkommet. Det enda som jag hittills låtit bli är bullar och godis (förutom min mörka choklad där det försvunnit några bitar) annars så har cola och smörgås slunkit ner. Men, jag har en jäkligt bra ursäkt, haha!!

Inga kommentarer: