tisdag 13 januari 2009

Magsjukan någorlunda över

Jag och Emmis sitter och äter frukost medan Ida sover. Eller, jag har redan fått i mig min frukost och Emmis slickar pålägget av sin smörgås och skriker efter en "ugga" (fluga) som tydligen "bompar" i taket.

Det börjar återgå till det normala här hemma, julsakerna försvinner mer och mer, vi börjar friskna till från magsjukan, vardagsrutinerna börjar återinföras. Igår var första dagen då Ida somnade själv i sin säng, man har annars fått haft henne i armarna tills hon slumrat in och då lagt henne i säng eller vagn. Det med att somna själv funkar inte varje gång, men dom gångerna det funkar är det guld.

Nu åter till dietbiten så ska den köras igång så fort kroppen återhämtas lite mer efter kräksjukan. Jag skäms att säga det men jag hade tydligen gått upp 1,5 kg under julledigheten och det var dessa som försvann i magsjukan så nu står jag åter på mina 95 kg. Kanske ska börja äta som Emmis gör...3 makaroner till lunch och ett bit av en köttbulle. Ungefär så illa är hon just nu men det är faser.

Inga kommentarer: