lördag 24 januari 2009

Orättvis värld

Jag, liksom många andra, är nog förfärade över det dåd som utfördes på ett dagis igår. Tre barn och en vuxen är döda, många barn är skadade. Världen är inte rättvis. Lämnar man sitt barn på ett dagis med låsta dörrar så vill man inte behöva få ett samtal om att ens barn blivit knivdödat av en galning. Mina tjejer betyder allt i hela världen för mig, det är svårt att tänka sig att en sådan sak kan hända så oskyldiga varelser. Samtidigt ska man väl se till att enligt statistik så i världen så dör ett barn var 6e sekund av svält eller dåligt vatten om jag förstått det rätt. Det är otroliga siffror!


I min vardag är det lördag den 24e januari och därmed är snart januari slut...när hände detta? Emmis förstår mer och blir slugare för varje dag och Ida har lärt sig sitta rätt bra och kan roa sig med att sitta och leka själv långa stunder. Om jag nu bara kunde bli av med illamåendet som förföljer mig!

Jag får inte bli för hungrig för då mår jag riktigt illa...jag får inte bli för trött för då mår jag illa. Kanske dags att sluta tro att det går över av sig själv och istället söka hjälp för det. Ibland blir jag bitter att just jag drabbades av detta, för jag tror det hänger ihop med mitt illamående jag hade under graviditeterna...varför drabbade detta just mig!?

Nu är det kväll och tjejerna ska strax läggas. Tack för barnvaktandet idag, Lina, Micke och Irma! Tjejerna verkar ha haft det jätteskoj och är välmående. Jag och gubben tog en tur upp till Torsby och köpte en kupéfläkt till hans pendlarbil så förhoppningsvis blir den lagad imorgon och jag åter har min bil till veckan!!!

Idag blev det synd igen, en nachotallrik i Torsby (den godaste jag någonsin ätit ute!) och en kaka med choklad på hos Lina...men jag mår prima iallafall! Haha!!

Inga kommentarer: