torsdag 1 januari 2009

Lugnare middag

Mina två små ligister har på sistone klarat stressa upp alla gemensamma måltider genom att hetsa varandra till att skrika, och det HÖGT! De två små tjejerna klarar få till toner som skär ända in i märgen och det är minst sagt stressande för en förälder (i detta fallet två, haha). Men, idag fick jag nog, orkade inte tjaffsa eller krångla med dom, jag satte in ÖRONPROPPAR! Denna underbara gåva till småbarnföräldrar, varför har jag inte använt dessa förr!? Jag kommer självklart inte låta dom hållas för evigt, men idag orkade jag helt enkelt inte ta kampen. Detta underbara lugn! Kunde äta mer eller mindre ostressat och de gälla ljuden från ungarna som min man hukade sig för, de lät som dovare gnäll för mig.

Skinksallad, paj, lax och kyckling, detta är några av ingredienserna till kommande veckas meny. En striktare budget ska hållas även om det ska vara nyttig mat, och lagar man allt från grunden så får man bättre samvete och ibland även bättre plånbok. Enda halvfabrikatet som köps är troligen pyttipanna.

Inga kommentarer: