tisdag 6 januari 2009

Elaka mamma!

Idag hade jag och Emmis en liten kamp vid matbordet! Jag hade lassat på hennes tallrik med tomater, keso, avacado, en potatisbulle och en bit kött. Allt äter hon och gillar så frågan var bara i vilken ordning hon skulle äta det. Först rök tomater och keso, sedan började köttet och potatisbullen försvinna lite smått. Kvar låg bitarna med avacado vilket hon tidigare ätit och tyckt om och jag fick henne inte ens till att smaka! Till slut så sa jag att hon skulle få nötter (=mandel) eftersom det är en av hennes nya passioner. Efter lite lock och pock så började hon bita lite smått på avacadon...och kväljdes! Detta hade hon självklart aldrig gjort med avacado tidigare så det handlade ju om att hon gjorde det medvetet, så hon fick hållas. 4 bett och ännu fler kväljningar krävdes innan den lilla biten avacado var borta och "nutteer" krävdes. Mamma vann och Emmis fick lite extra nyttigt i sig med både avacadon och mandlarna, haha!

Det är riktigt svårt att låta bli att ha cravings (nej nej nej, jag är inte gravid, jag pratar nu om "normala "cravings!) för sött och gott. Så här var det i början av förra omgången diet också och farligaste tankarna är småätandet på gott som finns här hemma samt kladdkaka! Detta trots att vi väldigt sällan äter detta så är det just tanken på att inte kunna äta om man skulle vilja!

Nu dör batteriet i min bärbara snart så det är dags att ge sig här och kanske gå och sova.

Inga kommentarer: