torsdag 1 januari 2009

2009

Första inlägget på det nya året, det är torsdag den 1 januari 2009 och jag sitter vaken med IDA! Vem annars... Hon skötte sig nästintill oklanderligt igår på festen vi var på vilket var ett stort plus. Hon sov genom stök, bök och fyrverkerier och blev därmed inte så påverkad av den sena kvällen som resten av familjen och vaknade i vanlig ordning äckligt tidigt. Emmis däremot är osäkert hur länge hon sover nu på morgon, hon höll igång till 00:30 inatt ungefär, med pyttelite sömn i en vagn vid 23-tiden som enda vila.

Med ca 4 h sömn i kroppen är jag sådär halvgrinig just nu och enda glädjeämnena är att jag får gå och sova lite till vid 8-tiden då maken, som tog hand om nattpasset, sovit ut lite mer samt att Ida just nu är lite nöjd med att leka med en napp och en haklapp.

Men, gårdagen var riktigt, riktigt trevlig! Var som sagt hos äldsta systern Lina och hennes familj. Där fanns också min syster Kajsa med barn samt tre andra par som är Linas kompisar. Det var god mat och trevligt sällskap och äntligen hade vi ett socialt nyår för första gången på flera år! *skrattar*

Som huvudrätt serverades potatisgratäng och fläskfilé, mmmm, smaskens!!!

Det var lite skvaller om gården, nu ska jag byta en allt annat än mysig blöja på Ida och sedan försöka få i henne lite gröt.

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: