torsdag 2 oktober 2008

-3,5 kg

Både Emmi och Ida vaknade inatt och krävde ompyssling, sedan vaknade både strax innan kl 6 så det var bara att kliva upp och se glad ut.

Vågen landar någonstans på mellan 102,5 och 103 kg. Det känns surt och som ett misslyckande att jag senaste två dagarna inte gått ner 1 kg om dagen som jag gjorde första tre dagarna, men så tänker jag till helheten att jag faktiskt gått ner 3,5 kg på 5 dagar och då känns det helt plötsligt inte lika illa längre.

Ännu inte en enda synd begådd även om det är väldigt lockande när man ser någon god pannkaka eller liknande. Finns inte utrymme för det nu bara, jag kör stenhårt tills jag känner mig nöjd och efter det kan jag äta mer normalt. Att ett par veckor kan kännas så lång tid när det handlar om en så fånig sak som att vilja äta en viss sak.

Idag funderar jag på att ta med mig tjejjerna och åka och titta på tapeter till Idas rum så det blir klart någon gång. Per är hemma och sjuk, så det är bra om vi lämnar honom lite ifred så han kan hinna tillfriskna innan helgen.

Inga kommentarer: