onsdag 8 oktober 2008

- 5 kg

Äntligen har jag nått 5-kilosgränsen! Är på 13e dagen idag räknade jag precis ut, funderar på hur jag ska fortsätta viktminskningen framöver eftersom jag tycker mig ha läst att man inte ska köra Nutrilett mer än 2 veckor åt gången. Detta kan dock vara något jag fått för mig fel, ska kolla upp extra. Jag VILL ner 10 kg innan jag startar på mer "äta-vanligt-men-mindre-portioner" istället för Nutrilett, men man får inte vara dumt envis heller. Värsta scenariot för min man är att jag ska få en ätstörning i och med detta och bli fixerad vid vikten på heltid, det har han sagt mer än en gång...

101 kg, jag är nu 5 kg närmare att ha en tvåsiffrig vikt. Det kommer vara en skön gräns att komma över.

Jag tänkte på det hela med dieten. Aldrig förr har en diet gått så smidigt samtidigt som aldrig förr har jag haft en så krävande vardag som jag har just nu med två barn under 2 år. Jag tror det hänger ihop lite med mina graviditeter som var som två 8 månader långa magsjukeperioder. Jag har aldrig förr mått så fruktansvärt dåligt varken fysiskt eller psykiskt som jag gjorde under graviditeterna. Kanske är det så att eftersom detta inte är lika jobbigt som en graviditet så känns det istället som en lätt situation, om ni förstår vad jag menar.

1 kommentar:

Kicki sa...

Du har helt rätt i att man inte ska hålla på i mer än två veckor med Nutrilett. Det gjorde dock jag förra gången och jag överlevde... Däremot åt jag inte enbart Nutrilett i mer än två veckor utan kombinerade det med ett mål mat varje dag, och gärna en frukt i stället för ett av "mellanmålen". Förstår att det är lockande att fortsätta eftersom det ger så bra resultat, men jag tror verkligen inte att det är bra för kroppen.