måndag 6 oktober 2008

Helt sjuk energi

Vill bara börja med att säga till Kicki att detta är INTE hån mot inlägget på din viktblogg, haha!

Jag har en så fruktansvärd energi! Min dag har sett ut så här:

Upp kl 5:15, byta blöjor, mata båda ungarna. Dammsuga vardagsrummet, hallen, Emmis rum och köket. vika lite tvätt, sätta igång en ny tvättmaskin. Springa stup i kvarten på toa med Emmis som jag försöker få lite pottränad. Var och varannan minut hör man "KIIIISSSSSS!" ropas högt och en Emmi sätter fart mot toalettdörren.

Städade lite på badrummet, lekte med barnen, pratade i telefonen, åkte till IKEA och spenderade (minst?) 4 h där med min syster Lina och hennes goa lilltjej Irma. Hem och fixa mat till ungarna, leka lite till. Natta Emmi, natta Ida, hänga tvätt, dra igång en ny tvättmaskin, dra igång en diskmaskin, handdiska, vika tvätt, städa köket...och ändå skulle jag kunna hålla igång ett bra tag till känner jag.

Vart kommer energin ifrån!? Ändå så har jag bara hunnit få i mig 4 Nutrilett-shakes, 1 liten skål rivna morötter, 1 nektarin , 1,5 dl keso och 2,5 koppar kaffe m. mjölk.

Imorgon är det träff här för nya mammagruppen, då gäller det att stå emot all fika!

Inga kommentarer: