torsdag 16 oktober 2008

Fullt ös, halvt medvetslös!

Kl 5 imorse vaknade jag av Emmis iltjut! Hon kommer på att då är det panik att komma upp och skriker högt tills någon hämtar henne. Så har det alltid varit, hon har i princip i hela sitt liv skrikit så fort hon vaknat. Skön väckarklocka *muttrar*.

Innan jag fick en huvudvärkstablett, ett glas vatten och en mugg kaffe i mig var jag inte särskilt trevlig kan jag erkänna, nästintill ilsk. Jag skulle så gärna vilja sova oavbrutet till iallafall 8 EN en dag snart...men jag inser att det är att gilla läget. Har också insett att om man inte förväntar sig vissa saker så blir man inte lika besviken och ledsen över det, t.ex. så förväntar jag mig inte längre att tjejjisarna sover middag samtidigt så jag också får sova, utan förutsätter att dom kör skift. Råkar dom då somna samtidigt så är det bara en stor bonus.

Dagens intag av föda har varit mer än på flera veckor. Har inte tagit en enda Nutrilett idag, utan så här har det sett ut:
kl 5:20 Kaffe m. mjölk
kl 6: Weetabix m. mjölk
kl 9: Weetabix m. mjölk
kl 11: Riskaka m. kaffe m. mjölk
kl 13: Liten portion makaroner och korvstuvning + 1 kaffe m. mjölk (tack för lunchen Lini!)
kl 16:30: Liten portion Garam Masala, pyttelite ris och 1/3 rösti (/potatisbulle)
kl 21:45: Morötter och 1 fiskpinne + två små rutor mörk choklad

Imorgon hade jag tänkt mig ut på en långpromenad, har fuskat med motionen på sistone känner jag. Inte lätt bara när man är så trött och sliten hela tiden!

Inga kommentarer: