torsdag 23 oktober 2008

Det blev värre

Dagen blev värre och värre och värre. Ida håller på att få tänder och är en liten grinig sork, och Emmis hittade samtidigt på 20 nya sätt att störa Ida när jag äntligen fått Ida att äta (hon är svår med maten nu) och 30 nya sätt att väcka Ida när denna äntligen somnat. Några av dessa sätt inkluderar att marschera(/klampa) som en liten soldat förbi Idas vagn, klättra upp på Idas vagn och sno gosevovven Trassel, ställa sig bredvid vagnen och skrika för att få vatten, titta ner i vagnen och skrika "IIIIIDAAAA!!!!!"....ja, inte ens en väldigt trött bebis kan sova sig igenom vad som helst.

När maken kom hem så var jag så fruktansvärt frustrerad att jag helst ville stänga in mig i ett tyst rum och rensa huvudet i några minuter. Emmis hade varit överjävlig i flera timmar, men helt plötsligt kom hon och satte sig i mitt knä och ville gosa, vem smälter inte då!?

Tyvärr så kommer önskan att tröstäta när man är riktigt trött och sliten, men jag gör mitt bästa att stå emot. Som tur är finns det nötter, keso, morötter etc. (kan man få morotsförgiftning? hahaha)

1 kommentar:

Tuss sa...

Hihi. Inte morotsförgiftning. Men väl fin färg. Keep up the good work, gumman.
Kram mor