onsdag 1 oktober 2008

Same, same

Ingen skillnad i vikten imorse, lite konstigt eftersom jag äter under det kroppen gör av med. MEN, 3 kg på 4 dagar är väl inte fy skam det heller, haha.

Nu sitter jag bänkad framför säsongspremiären av Greys Anatomy med min bärbara dator, den nya Vi Föräldrar-tidningen, en liten skål keso, en liten skål frusna blåbär och ett glas med kolsyrat vatten med citronsmak. Keson är dagens höjdpunkt faktiskt. Det är det enda jag riktigt unnar mig som lyx, det hör numera till min "nu-har-äntligen-barnen-lagt-sig-och-huset-är-relativt-städat-nu-ska-jag-slappna-av-mys".

Jag känner att jag mår både fysiskt och psykiskt bättre än på länge. Dieten jag håller är inte så himla tuff som jag trodde den skulle vara, det är snarare skönt att snabbt kunna slänga i sig en soppa eller en frukt när man har fullt upp om dagarna. Visst finns det gånger då det är tufft, som förut när jag stekte pannkakor åt äldsta dottern Emmi...jag ville inget hellre än att ta ett stort bit av dendär goda pannkakan.

Men som sagt, jag mår bätte än på länge. Jag är fortfarande peppad över mina 3 förlorade kg på 4 dagar. Jag sitter och tänker på hur mycket bättre jag mår för varje kilo lättare min kropp är och vad bra det ska kännas när jag når min drömkropp. Jag drömmer om dagen jag kan gå in på en klädaffär och titta på kläder utan att behöva smyga till BIB (BigIsBeautiful) och leta. Jag drömmer om alla kläder som kommer kunna se bra ut på mig. Jag vet precis vilka kläder jag SKA ha när jag blir smalare, det är ett mål i sig.

Inga kommentarer: