måndag 6 oktober 2008

Fullt upp

Det är fullt upp här hemma med takmålande, tapetserande, springa efter barn, byta blöjor, potträna barn etc så jag har inte riktigt kännt att jag hunnit skriva här så mycket. Har inte vägt mig på någon dag, men imorse så stod vågen på 102 kg fortfarande. Det gick så väldigt bra i början, men det har av någon anledning avstannat nu senaste dagarna. Kanske pga "den tiden i månaden", vad vet jag.

Inte är det på grund av slarv, så mycket vet jag iallafall. Satt igår på IKEA, maken åt något kött m. strips o bearnaisesås och dottern åt köttbullar m. makaroner. Jag satt och tuggade på några salladsblad och kände mig riktigt som en liten tiggande hund som åt dom andras mat med ögonen.

Imorse bestämde Ida att hon skulle upp kl 05:15. Hann nästan bara plocka upp henne ur sin säng och öppna sovrumsdörren så hör jag "maaammaaaaa" från Emmis rum. Då är den lilla råttan vaken och ska självklart inte somna om. Men, jag ska väl inte gnälla ås mycket, Emmis lägger sig strax efter kl 19 och Ida runt 20, och sover oftast hela nätterna så så illa har jag det nog inte.

Dagens knep för att vara en någorlunda god mor trots lite för lite sömn: Kaffe! Jag tycker inte om denna dryck men dricker den för dess uppiggande egenskaper numera. Så hittills har det blivit 1,5 kopp kaffe idag på dom 6 h jag varit uppe och igång. På detta har det blivit 2 Nutrilett-shakes och 1 nektarin.

Nu sover ungarna och jag ska passa på att städa lite mer inför nya mammagruppens fika här imorgon.

Inga kommentarer: