lördag 4 oktober 2008

Riktigt tjock

Idag känner jag mig riktigt tjock! Det var ju min lyxdag (lördagar) där jag får äta lite av vanliga maten till middag. Jag gjorde Garam Masala som tänk och smaskade i mig en halv paprika och en kycklingbröstfilé. Detta är ju första riktiga maten jag ätit på en vecka ungefär och jag fick nästan skuldkänslor och så kände/känner jag mig väldigt tjock. Vet ju att vikten inte lär rusa upp av det lilla, men ändå så känns det konstigt mitt upp i en diet.

Min man kom förbi datorn igår och fick se mig sitta och skriva här på bloggen. "Tjocka mamma, är det du det?" frågade han med en lite menande blick. Fått den reaktionen av flera, men som jag ser på det så måste man ha lite humor i det hela. Man kan inte ta jätteallvarligt på allt, då går man under. Tyckte personligen att "Tjocka mamman, en blogg av vikt" var vitsigt och fint, haha!

1 kommentar:

Kicki sa...

Go girl! Kom ihåg att man måste "synda" ibland för att kroppen ska förstå att det är ok att ta av fettet och inte bara av muskler o sånt man vill ha kvar... Ett par riktiga mål mat i veckan tror jag faktiskt hjälper mer än det stjälper. Det är ju fantastiskt att du gått ned så mycket redan! Kämpa på :)