måndag 16 februari 2009

- 13,5 kg

Lördag kväll bröt helvetet ut. Runt 20:30 så började jag kräkas och när Per gick in till Emmisen som vaknat av mina kräkljud så lekte hon "exorsisten" över hans ben genom spjälorna på sängen. Den natten sov ingen av oss bra, klockan hann bli runt 01:30 innan Emmis började kunna sova litegrann mellan varje kräkning och jag låg i sängen och dåsade till mellan mina 2 ggr/h-kräkningsattacker. Efter den natten hade ca 3-4 kg försvunnit från min kropp, nu ligger jag på ca -3 från innan kräksjukan, därmed är 13,5 kg borta!

Men, nu på måndag morgon så har vi alla börjat återhämta oss. Per har (peppar peppar) klarat sig bäst, annars har det bytts friskt i klädväg och sängkläder åt tjejerna av diverse anledningar. Jag var nog allra värst drabbad, kunde inte ens sitta upp förrän igår eftermiddag/kväll, och då bara korta stunder. Emmis har varit bra medtagen, inte jättemycket medan hon kräktes utan mer nu när det tar ut sin rätt att hon knappt ätit sedan middagen på lördag. Energin avtar, vilket är väldig konstigt. Nu är hon ungefär lika lugn som sin jämnåriga kusin, haha!

Att ens tänka på LCHF-dieten fick mig dock att kräkas ännu mer, funkar det ens med kräksjuka och den dieten?! Nej nej, här har det druckits cola, sockrad nyponsoppa, ätits smörgås och annat. Får se när kroppen är redo att köra på med LCHF igen, vill inte komma ifrån det alltför mycket heller eftersom sockerabstinensen är rätt jobbig att komma ifrån.

Inga kommentarer: