torsdag 26 februari 2009

Nå får de vare nock! (läs det med norsk uttal)

Emmis kalas har blivit uppskjutet 2 gånger och nu även en tredje gång. Första gången minns jag inte vad det berodde på att det blev uppskjutet, andra gången magsjuka och nu tredje gången förkylning. Emmis blev gnälligare och gnälligare ju längre fram emot kvällen det blev, tillslut fick jag nog och tog tempen på henne, lite över 39 C! Stackars liten orkade inte riktigt med sig själv, och det värsta som fanns just då var elaka lillasyster som körde även hennes fötter med gåstolen. I med panodil, yoghurt, läsa "Petter och hans fyra getter" som är hennes favoritbok och sedan direkt ner i säng. Sedan var det att tackla en liten övertrött Idla som skrek i halvt panik så fort allt inte kändes helt rätt.

Fick båda att somna innan kl 19 och Per som är riktigt förkyld och blöder näsblod mest hela tiden fick ta över ansvaret då jag åkte iväg och veckohandlade. Men, effektiv var jag för jag hann in på en affär och lämna paket till posten, sedan till ett annat ställe och sälja min bumbo-stol, sedan möta upp en ung pappa och ge bort lite barnflaskor till honom och till sist storhandla...allt detta och jag var ändå färdig och hemma 21:30!!!

Idag blev det hamburgare på Emmis begäran. Jag gjorde LCHF-biffar á eget recept som av dom andra i familjen åts med bröd och strips medan jag åt en inte alltför stor biff m. extra ost och ett par baconskivor på. SMASK!!! Nu finns det tre kvar tills imorgon också så jag behöver inte oroa mig för frukost direkt, jätteskönt!

Inga kommentarer: