torsdag 5 februari 2009

Fika

Idag blir det att stå emot första fikan/fokorna under min tid med att äta LCHF. Jag ska en sväng till Barnverkstan (aka Kyrkis) med barnen och sedan titta in hos Emmis förra dagmamma med lite grejer. På båda ställena blir det nog tal på fika....får ta med mig några morötter troligen.

Emmis förra dagmamma Lisa är en underbar person, hon ställde verkligen upp för oss och brydde sig när jag mådde som jag gjorde under graviditeten med Ida. Vi krånglade med tider hit och dit vilket inte var några problem för henne, hon bar tunga lilla Emmis när jag inte orkade och hon var helt enkelt världens goaste dagmamma. Så, det är lite roligt att hålla kontakten med henne och jag är dit ibland med äggkartonger till hennes son som har höns och en gång blev det leksaker när jag ansåg att Emmis hade mer än hon någonsin behövde.

Nu sitter jag med dagens första kaffe och piggnar till. Ida sitter på golvet och leker med en kam, den ungen har riktigt bra motorik för hon vinklar och snurrar kammen åt alla håll och kanter, lägger den på soffbordet och plockar upp den igen.

Frukost vet jag inte vad det blir än, mest lockande är ärligt talat att ta en rostad smörgås med ost på men det är ju uteslutet. Har lite av min "bacon-i-ostsås-med-massa-broccoli-i-röra" kvar sedan igår, blir troligen den som slinker ner.

Nu vaknade Emmis, dags för pottan!

Inga kommentarer: